Organizační řád školy
Mateřská škola Bulhary, okres Břeclav, příspěvková organizace
ORGANIZAČNÍ ŘÁD
1. Všeobecná ustanovení
a) Úvodní ustanovení
1. Organizační řád mateřské školy (dále jen škola) upravuje organizační strukturu a řízení, formy a metody práce školy, práva a povinnosti pracovníků školy.
2. Organizační řád je základní normou školy jako organizace ve smyslu Zákoníku práce (dále jen ZP).
3. Organizační řád školy zabezpečuje realizaci především školského zákona – zákona č.561/2004 Sb., a vyhlášky MŠMT ČR č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání.
b) Postavení a poslání mateřské školy
1. Škola byla zřízena jako příspěvková organizace zřizovací listinou vydanou Obcí Bulhary dne 19.10.2009.
2. Škola je v síti škol vedena pod identifikačním číslem 71004301.
3. Subjekt tvoří mateřská škola a výdejna stravy.
4. Základním posláním mateřské školy je podporovat zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dítěte a vytvářet optimální podmínky pro jeho individuální osobnostní rozvoj.
2. Organizační členění
a) Útvary školy a funkční místa
1. V čele školy jako právního subjektu stojí ředitelka školy - vedoucí organizace, který odpovídá za plnění úkolů organizace.
2. Škola se člení na vedení školy, pedagogické pracovníky, nepedagogické pracovníky a správní zaměstnance.
3. Řízení školy - kompetence
a) Statutární orgán školy
1. Statutárním orgánem školy je ředitelka.
2. Ředitelka řídí ostatní vedoucí pracovníky školy a koordinuje jejich práci. Koordinace se uskutečňuje zejména prostřednictvím porad vedení školy, pedagogické rady.
3. Jedná ve všech záležitostech jménem školy, pokud nepřenesl svoji pravomoc na jiné pracovníky v jejich pracovních náplních.
4. Rozhoduje o majetku a ostatních prostředcích, svěřených škole, o hlavních otázkách hospodaření, mzdové politiky a zajišťuje účinné využívání prostředků hmotné zainteresovanosti k diferencovanému odměňování pracovníků podle výsledků jejich práce.
5. Schvaluje všechny dokumenty a materiály, které tvoří výstupy ze školy.
6. Ředitelka školy při výkonu své funkce dále je oprávněna písemně pověřit pracovníky školy, aby činili vymezené právní úkony jménem školy. Schvaluje organizační strukturu školy a plán pracovníků, rozhoduje o záležitostech školy, které si vyhradila v rámci své pravomoci, odpovídá za bezpečnosti a ochranu zdraví při práci; plánuje, organizuje, koordinuje a kontroluje úkoly a opatření, směřující k zabezpečení činnosti školy v této oblasti.
6. Odpovídá za BOZP, PO a ochranu ŽP.
b) Organizační a řídící normy
Škola se při své činnosti řídí zejména základními organizačními směrnicemi, které tvoří
- školní řád
- organizační řád
- provozní řád výdejny
- spisový řád
- vnitřní platový předpis
4. Funkční (systémové) členění - komponenty
a) Strategie řízení
1. Kompetence pracovníků v jednotlivých klíčových oblastech jsou stanoveny v pracovních náplních.
2. Pracovní náplně jsou členěny tak, aby z nich vyplývalo:
- klíčové oblasti pracovníka
- komu je pracovník přímo podřízen
- o čem sám rozhoduje, aniž by musel získat souhlas nadřízeného pracovníka
- co předkládá k rozhodnutí nadřízenému pracovníkovi
- v jakém rozsahu jedná jménem školy v externích vztazích
- jaká mimořádná opatření má ve své působnosti
b) Finanční řízení
1. Úkoly spojené s finančním řízením jsou zajišťovány smluvně jinou organizací.
2. Součástí smlouvy na zajišťování ekonomických úkolů školy je i zajištění právních úkonů, které škola svým jménem provádí, a plánovaní a realizace hospodářské činnosti školy.
3. Účetní agendu vede v plném rozsahu ředitelka školy.
c) Personální řízení
1. Personální agendu vede v plném rozsahu ředitelka školy.
2. Sledování platových postupů a nároků pracovníků zajišťuje ředitelka školy.
d) Materiální vybavení
1. Vstupní evidenci nově pořízeného majetku provádí ředitelka školy.
2. Za ochranu evidovaného majetku odpovídá ředitelka.
3. Odpisy majetku se řídí ustanoveními zákona ČNR č. 586/1992 Sb., ve znění 50/2002 Sb. o daních z příjmů a zákonem č.250/2000 Sb., ve znění 450/2001 o rozpočtových pravidlech.
e) Řízení výchovy a vzdělávání
1. Organizace výchovně - vzdělávacího procesu se řídí platnými školskými předpisy a školním vzdělávacím plánem.
f) Externí vztahy
1. Ve styku s rodiči dětí jednají jménem školy ředitelka a učitelé školy.
2. Rozsah zmocnění pro jednání jménem školy v externích vztazích je stanoven v pracovních náplních pracovníků.
5. Pracovníci a oceňování práce
a) Vnitřní principy řízení a oceňování
1. Zařazování a oceňování pracovníků se obecně řídí nařízením vlády ČR č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě. Podrobnosti jsou stanoveny ve Vnitřním platovém předpisu školy.
b) Práva a povinnosti pracovníků
1. Jsou dány zákoníkem práce, školským zákonem, vyhláškou o předškolním vzdělávání, pracovním řádem pro pedagogické pracovníky a ostatní pracovníky škol a školských zařízení, organizačním řádem školy a dalšími obecně závaznými právními normami.
Zpracovala Bc. Veronika Drexler
ředitelka MŠ
V Bulharech 27. 05. 2024